Громадсько-політичний спільнокошт як новітня філософія співпраці та солідарності
DOI:
https://doi.org/10.31861/mhpi2022.45.186-192Ключові слова:
співфінансування, громадсько-політичний краудфандинг, публічна політика, публічні мережіАнотація
Досліджено громадсько-політичний спільнокошт (краудфандинг) як технологію соціального інвестування та співфінансування. Метою статті є вивчення концептуальних засад і механізмів практичної реалізації громадсько-політичного спільнокошту як одного з різновидів колективного інвестування. Для досягнення мети поставлені завдання: 1) довести, що громадсько-політичний краудфандинг здатен реалізовувати суспільний (публічний) інтерес; 2) виявити особливості громадсько-політичного спільнокошту в системі видів краудфандингу; 3) проаналізувати виборчі кампанії, в ході яких використовувався електоральний краудфандинг; 4) вивчити можливості та переваги антикорупційного краудфандингу. Дослідження опирається на методологію мережевого аналізу. Доведено високу ефективність реалізації інтересів громадськості завдяки краудфандингу. Появу соціально-політичного спільнокошту автори пояснюють переходом від ієрархічних до мережевих структур в процесах управління в сучасних демократичних спільнотах. Акцентується на рівноправності учасників громадсько-політичних краудфандингових мереж, добровільності їх взаємодії, необхідності довіри, самовизначення кожного учасника у визначенні розміру внеску у спільну справу. Автори уважають, що передумовами формування стійкої традиції співфінансування соціально значущих проєктів є наявність високого рівня соціального капіталу в суспільстві, демократичної політико-правової культури, наявність високої довіри в межах громади та под. Автори перебувають на позиціях, що в умовах, коли досягнуті технологічні передумови для реалізації спільнокошту, рівень представленості краудфандингу узалежнений передусім від якості демократії в тій чи іншій країні, розвиненості публічної сфери.
Посилання
Castells, M. (1996), The Rise of the Network Society, The Information Age: Economy, Society and Culture. Oxford: Malden.
Castells, M. (1997), The Power of Identity, The Information Age: Economy, Society and Culture. Oxford: Malden.
Castells, M. (1998), End of Millennium, The Information Age: Economy, Society and Culture. Oxford: Malden.
Cress, U., Heisawn, J., Moskaliuk, J. (Eds.) (2016), Mass collaboration and education. Cham: Springer International Publishing.
Eranti, V., Lindman, J. (2013), Crowdsourcing & Crowdfunding a Presidential Election. Available at: <http://blogs.oii.ox.ac.uk/ipp-conference/sites/ipp/files/ documents/IPP2014_Eranti.pdf> [accessed 05 January 2022].
Golka, V. (2016), Socio-political crowdfunding: World and Ukrainian eхperience, Administrare Publică. Revistă metodico-ştiinţifică trimestrială, Vol. 1 No 89, рр. 157-162.
Khoma, N. (2015), Technologies of political (socio-political) crowdsourcing and crowdfunding: world experience and steps towards implementation in Ukraine, Torun International Studies, Vol. 1 No 8, pp. 49-60.
Khoma, N. (2017), Revolutionary and military crowd-sourcing and crowd-funding practices of social political activism (based on the Ukraine’s example of 2014-2016), Studium Europy Srodkowej i Wschodniej, No 8, рр. 84-99.
Luo, M. (4 Dec. 2008), Obama Hauls in Record $750 Million for Campaign, The New York Times.
Melucci, A. (1996), Challenging Codes: Collective Action in the Information Age. Cambridge: Cambridge University Press.
Melucci, A. (2008), A Strange Kind of Newness: What's “New in New Social Movements?ˮ In: V. Ruggiero, N. Montagna (eds.), Social Movements: A Reader. London: Routledge, рр. 218-225.
Sztompka, P. (2007a), Zaufanie: fundament spoleczenstwa. Kraków: Znak.
Sztompka, P. (2007b), Worrying About Trust, European Review, Vol. 15 No. 2, рр. 147-152.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.