Особливості формування іміджу України як ресурс національного розвитку
DOI:
https://doi.org/10.31861/mhpi2023.48.9-15Ключові слова:
імідж держави, бренд, світова спільнота, інформаційне суспільствоАнотація
У статті досліджено імідж держави як сукупності емоційних і раціональних уявлень, що випливають із зіставлення всіх ознак країни, власного досвіду та чуток, що впливають на створення певного образу. Доведено, що імідж держави на міжнародній арені є одним з основних факторів формування міжнародних відносин країни. Усі перераховані фактори дозволяють при згадуванні назви відразу ж вибудувати цілий ланцюг асоціацій стосовно певної країни. Від того, яким чином сформований і як просувається на зовнішньому ринку імідж, чималою мірою залежить становлення відносин цієї держави з іншими й перспективи її економічного розвитку. Зазначено про необхідність посиленні потенціалу держави, цілеспрямованої взаємодії із засобами масової комунікації задля коректного формування та подачі інформації про країну. Зміна інтересів індивідів у сучасному світі, розвиток громадянського суспільства, вдосконалення політичних інститутів, а також зростання значущості індивідуальних уявлень груп в епоху інформаційного суспільства зумовлює посилення уваги до проблеми іміджу загалом та іміджу країн зокрема. Авторка статті розглядає проблему формування образу України як усередині країни, так і у сприйнятті світової спільноти. Пошук шляхів покращення образу України у світі та усередині держави, шляхом проектування кращого зарубіжного досвіду успішного конструювання іміджу країни, збільшення фінансування, вдосконалення правового регулювання та підвищення рівня суспільного розумінням з боку влади, бізнесу, громадськості, важливості створення позитивного іміджу України у світі сприятиме реалізації ряду конкретних теоретичних та прикладних політичних кроків, чим і визначаються елементи наукової новизни проведеного дослідження. Обгрунтовано, що обов’язковою умовою позитивного сприйняття країни, успішного розвитку внутрішніх громадських зв’язків є формування єдиної, загальної, прийнятної для переважної частини населення, різних верств і соціальних груп ціннісної основи народної свідомості та формування національної ідеї країни. Покращення іміджу нашої держави та підняття престижу України на міжнародній арені та в очах українців залежить не тільки від держави, а і від пересічного громадянина. В умовах глобального інформаційного суспільства кожній країні необхідно позиціонувати себе, бути цікавою для інших держав і народів у плані культурної своєрідності, розвитку бізнесу, збереження соціального миру. Позитивний імідж країни виступає найважливішим ресурсом її національного розвитку.
Посилання
Huberskyi L., Makarenko Ye., Kaminskyi Ye. ta in. (2007). Informatsiina polityka Ukrainy: yevropeiskyi kontekst. Lybid, Kyiv.
Derzhavna polityka u sferi natsionalnoho brendynhu. Informatsiina dovidka, pidhotovlena Yevropeiskym informatsiino-doslidnytskym tsentrom na zapyt narodnoho deputata Ukrainy. Available from: https://infocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/29157.pdf (Accessed: 23 September 2023)..
Zavhorodnia I. (2013). “Pozytyvni” publikatsii pro Ukrainu: pokrashchennia imidzhu chy “dzhynsa”? Available from: https://www.pravda.com.ua/inozmi/deutsche-welle/2013/08/23/6996551/(Accessed: 23 September 2023).
Kopiika, M. (2017). Osoblyvosti formuvannia imidzhu Ukrainy v mizhnarodnomu informatsiinomu prostori. Hileia: istorychni nauky, filosofski nauky, politychni nauky, Vyp. 124 (№9), 266–269.
Kryvoshein, V. (2002). Imidzhova skladova politychnoho svitospryiniattia: struktura elementarnoho rivnia. Hrani. № 4, 117–121.
Maksak, H. (2020). Prosuvannia imidzhu Ukrainy zakordonom. Available from: http://fpp.com.ua/topic/prosuvannya-imidzhu-ukrayiny-za-kordonom/ (Accessed: 23 September 2023).
Polishchuk, O. (2010). Imidzh derzhavy na mizhnarodnii areni: informatsiinyi aspekt. Naukovyi bloh Natsionalnyi universytet “Ostrozka akademiia”. Available from: https://naub.oa.edu.ua/2010/imidzh-derzhavy-na-mizhnarodnij-areni-informatsijnyj-aspekt/ (Accessed: 23 September 2023).
Chechel, O. (2016). Formuvannia imidzhu derzhavy na mizhnarodnii areni. Investytsii: praktyka ta dosvid, 10 (traven), 82 – 86.
Shchurko, O. (2007). Chynnyky formuvannia mizhnarodnoho obrazu derzhavy: pryntsypy klasyfikatsii. Politychna nauka v Ukrainy: stan i perspektyvy. Available from: http://postua.info/shchurko.htm. (Accessed: 23 September 2023).
Iakym ye mizhnarodnyi imidzh Ukrainy sohodni? (2008). Vseukrainska hromadska Misiia „Ukraina-vidoma”, 6–13.
Anholt S. (2009). Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, Basingstoke. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230251281
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Stefaniia Brynchak

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.