Особливості формування іміджу України як ресурс національного розвитку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/mhpi2023.48.9-15

Ключові слова:

імідж держави, бренд, світова спільнота, інформаційне суспільство

Анотація

У статті досліджено імідж держави як сукупності емоційних і раціональних уявлень, що випливають із зіставлення всіх ознак країни, власного досвіду та чуток, що впливають на створення певного образу. Доведено, що імідж держави на міжнародній арені є одним з основних факторів формування міжнародних відносин країни. Усі перераховані фактори дозволяють при згадуванні назви відразу ж вибудувати цілий ланцюг асоціацій стосовно певної країни. Від того, яким чином сформований і як просувається на зовнішньому ринку імідж, чималою мірою залежить становлення відносин цієї держави з іншими й перспективи її економічного розвитку. Зазначено про необхідність посиленні потенціалу держави, цілеспрямованої взаємодії із засобами масової комунікації задля коректного формування та подачі інформації про країну. Зміна інтересів індивідів у сучасному світі, розвиток громадянського суспільства, вдосконалення політичних інститутів, а також зростання значущості індивідуальних уявлень груп в епоху інформаційного суспільства зумовлює посилення уваги до проблеми іміджу загалом та іміджу країн зокрема. Авторка статті розглядає проблему формування образу України як усередині країни, так і у сприйнятті світової спільноти. Пошук шляхів покращення образу України у світі та усередині держави, шляхом проектування кращого зарубіжного досвіду успішного конструювання іміджу країни, збільшення фінансування, вдосконалення правового регулювання та підвищення рівня суспільного розумінням з боку влади, бізнесу, громадськості, важливості створення позитивного іміджу України у світі сприятиме реалізації ряду конкретних теоретичних та прикладних політичних кроків, чим і визначаються елементи наукової новизни проведеного дослідження. Обгрунтовано, що обов’язковою умовою позитивного сприйняття країни, успішного розвитку внутрішніх громадських зв’язків є формування єдиної, загальної, прийнятної для переважної частини населення, різних верств і соціальних груп ціннісної основи народної свідомості та формування національної ідеї країни. Покращення іміджу нашої держави та підняття престижу України на міжнародній арені та в очах українців залежить не тільки від держави, а і від пересічного громадянина. В умовах глобального інформаційного суспільства кожній країні необхідно позиціонувати себе, бути цікавою для інших держав і народів у плані культурної своєрідності, розвитку бізнесу, збереження соціального миру. Позитивний імідж країни виступає найважливішим ресурсом її національного розвитку.

Біографія автора

Стефанія Бринчак, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Аспірант кафедри політології та права

Посилання

Huberskyi L., Makarenko Ye., Kaminskyi Ye. ta in. (2007). Informatsiina polityka Ukrainy: yevropeiskyi kontekst. Lybid, Kyiv.

Derzhavna polityka u sferi natsionalnoho brendynhu. Informatsiina dovidka, pidhotovlena Yevropeiskym informatsiino-doslidnytskym tsentrom na zapyt narodnoho deputata Ukrainy. Available from: https://infocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/29157.pdf (Accessed: 23 September 2023)..

Zavhorodnia I. (2013). “Pozytyvni” publikatsii pro Ukrainu: pokrashchennia imidzhu chy “dzhynsa”? Available from: https://www.pravda.com.ua/inozmi/deutsche-welle/2013/08/23/6996551/(Accessed: 23 September 2023).

Kopiika, M. (2017). Osoblyvosti formuvannia imidzhu Ukrainy v mizhnarodnomu informatsiinomu prostori. Hileia: istorychni nauky, filosofski nauky, politychni nauky, Vyp. 124 (№9), 266–269.

Kryvoshein, V. (2002). Imidzhova skladova politychnoho svitospryiniattia: struktura elementarnoho rivnia. Hrani. № 4, 117–121.

Maksak, H. (2020). Prosuvannia imidzhu Ukrainy zakordonom. Available from: http://fpp.com.ua/topic/prosuvannya-imidzhu-ukrayiny-za-kordonom/ (Accessed: 23 September 2023).

Polishchuk, O. (2010). Imidzh derzhavy na mizhnarodnii areni: informatsiinyi aspekt. Naukovyi bloh Natsionalnyi universytet “Ostrozka akademiia”. Available from: https://naub.oa.edu.ua/2010/imidzh-derzhavy-na-mizhnarodnij-areni-informatsijnyj-aspekt/ (Accessed: 23 September 2023).

Chechel, O. (2016). Formuvannia imidzhu derzhavy na mizhnarodnii areni. Investytsii: praktyka ta dosvid, 10 (traven), 82 – 86.

Shchurko, O. (2007). Chynnyky formuvannia mizhnarodnoho obrazu derzhavy: pryntsypy klasyfikatsii. Politychna nauka v Ukrainy: stan i perspektyvy. Available from: http://postua.info/shchurko.htm. (Accessed: 23 September 2023).

Iakym ye mizhnarodnyi imidzh Ukrainy sohodni? (2008). Vseukrainska hromadska Misiia „Ukraina-vidoma”, 6–13.

Anholt S. (2009). Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, Basingstoke. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230251281

##submission.downloads##

Опубліковано

20-12-2023

Як цитувати

Бринчак, С. (2023). Особливості формування іміджу України як ресурс національного розвитку. Історико-політичні проблеми сучасного світу, (48), 9–15. https://doi.org/10.31861/mhpi2023.48.9-15