Російська пропаганда як інструмент зовнішньополітичної стратегії щодо України
DOI:
https://doi.org/10.31861/mhpi2016.33-34.222-229Анотація
Анексія Криму та війна на Донбасі не були випадковістю чи спонтанними діями Росії проти, а виявилися чітко спланованою стратегією послаблення України аби унеможливити її євроінтеграційний та євроатлантичний поступ. Цьому передували роки інформаційних кампаній і масового використання засобів пропаганди в Україні через широку присутність російських медіа у вітчизняному інформаційному просторі. Внаслідок засилля російських аудіовізуальних та електронних медіа у значної частини українців сформувалися стереотипізовані, а часом зовсім схиблені уявлення про європейські цінності, про події «Революції гідності», що зумовило високий ступінь недовіри до євроінтеграційних прагнень України та сприяло анексії Криму й бойові дії на Донбасі.
Автор приходить до висновку, що на тлі такої злагодженої, послідовної та заздалегідь спланованої інформаційної війни Україна виявилася непідготовленою до протистояння з Росією. Очевидно, що для цього держава потребує чітких й послідовних кроків із захисту інформаційного простору й водночас пропагування патріотизму й європейських цінностей серед український громадян, створення і поширення україно- й англомовного контенту у світі про події в Україні, створення передумов для формування позитивного іміджу країни шляхом боротьби з корупцією та провадження ефективних реформ.
Ключові слова: Російська пропаганда, російські медіа, євроінтеграційні прагнення України, Донбас, Євромайдан