Аналіз досліджень сучасної електоральної поведінки в інформаційному політичному просторі

Автор(и)

  • Andrii Konet Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича http://orcid.org/0000-0003-2556-8594

DOI:

https://doi.org/10.31861/mhpi2019.39.128-135

Анотація

Автор аналізує нові моделі електоральної поведінки, які розробляють здебільшого західні  вчені, зокрема: концепцію багатофакторної оцінки виборів, концепцію впливу виборців із змінними преференціями, концепцію електоральної поведінки на індивідуальному рівні, в якій є три типи виборчих голосів: «голос думки», «голос приналежності» та «голос змін» тощо. Наведені концепти – наукова рефлексія нових процесів, які відбуваються у соціальній і політичній конструкції держав з консолідованою демократією, у постіндустріальному, інформаційному суспільстві. Інша ситуація у транзитивних політичних режимах, для яких більш адекватні наступні моделі: технологічна модель голосування виборців, модель голосування за політичний образ, модель раціонального голосування, модель національно-культурної ідентифікації тощо. Проаналізовані різні моделі і концепції дають підстави для висновку, що розмежування різних груп електорату за мотивами голосування є плідним підходом для стабільних соціумів, які позбавлені вибухових процесів, карколомних змін і переживають поступові еволюційні реформи, що відображаються у результатах голосування громадян. Натомість у перехідних політичних режимах електоральний вибір найбільш адекватно вказує на модель голосування за позитивний образ кандидата чи політичної партії.

Ключові слові: нові моделі електоральної поведінки, держави консолідованої демократії, транзитивні політичні режими.

Біографія автора

Andrii Konet, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Аспірант кафедри політології та державного управління 

Посилання

Zhurzhenko T. (2003). Mif pro dvi Ukrainy. Suchasnist. № 4. S. 23-28.
Malkin E., Suchkov E. (2002). Osnovyi izbiratelnyih tehnologiy. Strategiya. 3-e izd., rasshir. i dop. M.: Russkaya panorama. 464 s.
Pobieda N. (2003). Modeli ukrainskoi identychnosti. Dopovid na konferentsii ukrainskykh vypusknykiv prohram naukovoho stazhuvannia v SShA, Lviv, 18-21 veresnia 2003 r. URL:http://www.kennan.kiev.ua.
Riabchuk M. Vid «Malorosii» do «Indoievropy»: ukrainski avto stereotypy. URL: http://exlibris.org.ua/ riabchuk/ z11.html.
Angus C., Converse Ph., Miller W., Stokes D. (1960). The American Voter N.Y.: John Wiley & Sons. 576 p.
Budge I., Farlie D.  (1983). Explaining and Predicting Elections, Issue Effect and Party Strategies in 23 Democracies. London : Allen and Urwin. 255 р.
Converse P. (1986). The Concept of a Normal Vote / Elections and the Political Order / ed. by A. Campbell, P. Converse, W. Miller, D. Stokes. New York : Wiley. Р. 221-247.
Dogan M. (1967). Political Cleavage and Social Stratification in France and Italy. Party Systems and Voter Alignments / ed. by S. M. Lipset, S. Rokkan (eds). New York : The Free Press. P. 129–197.
Herbut R. (1996). Systemy partyj new Europie Zachodniej – ciaglosc i zmiana : studium porownnawcze. Wroclaw : Wyd. UWr., Politologia XXІ. 347 р. R.S. (1985). Preference Voting in Italy: Votes of Opinion, Belonging and Exchange. Comparative Political Studies. Vol. 17. P. 233-256.
Katz R.S. (1985). Preference Voting in Italy: Votes of Opinion, Belonging and Exchange. Comparative Political Studies. Vol. 17. P. 233-256.
Parizi A., Pasguino G. (1980). Changes in Italian Electoral Behavior: The Relationships between Parties and Voters / Italy in Transition / ed. by P. Lahge, S. Tarrow. Frank Cass. P. 3-47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-16

Як цитувати

Konet, A. (2019). Аналіз досліджень сучасної електоральної поведінки в інформаційному політичному просторі. Історико-політичні проблеми сучасного світу, (39), 128–135. https://doi.org/10.31861/mhpi2019.39.128-135